På Spissen/Dance Articulated digital publications include peer-reviewed research articles and selected reviews and other not peer-reviewed articles.
På Spissen/Dance Articulated aims at increasing the publications opportunities for researchers on a broad Nordic and international dance field, stimulating to the sharing of such research and contributing to new networks and new readers of dance research.
Special Issue Bodily Learning 2019
Utgangspunktet for kroppslig læring som spesialtema i På Spissen forskning er en forståelse av at kroppen alltid er involvert i læring. Gjennom hele år 2019 publiserer vi vitenskapelige artikler som på ulike vis undersøker og tematiserer hvordan kroppen i kontinuerlig relasjon til verden og til andre, er omdreiningspunkt for læring.
Volum 5, No 3: Special Issue Bodily Learning 2019 (3)
1. Gro Hellesnes
2. Ida Pape Pedersen
3. Eeva Anttila
Kroppslig læring og dans: en teoretisk-filosofisk bakgrunn.
4. Katja Henriksen Schia
Bodily Learning – seven illustrations.
Volum 5, No 2: Special Issue Bodily Learning 2019 (2)
1. Gunn Engelsrud
Leder/Editorial – Dynamikken i den kroppslige læringen
2. Trine Ørbæk & Gunn Engelsrud (peer-reviewed article)
Skapende dans i en skolekontekst – et forskningsfelt?
3. Hilde Rustad (peer-reviewed article)
Contact Improvisation and Dance Narratives – Body Memory and Embodied Knowledge
Volum 5, No 1: Special Issue Bodily Learning 2019 (1)
1. Tone Pernille Østern og Gunn Engelsrud
Leder/Editorial - Kroppslig læring
2. Astrid von Rosen (peer reviewed article)
Kroppsligt kunskapende i dansarkivet: sinnliga, scenografiska och transformativa forskningspraktiker
3. Sofia Jusslin (peer reviewed article)
Conceptualizing Dance Literacy: a Critical Theoretical Perspective on Dance in School
4. Anna Lindqvist (peer reviewed article)
Bortglömda kroppar i ett akademiserat förskollärarprogram? Om förskollärares lärprocess